A sértettet 200 ezer forinttal rövidítették meg a csalók.
Egy 35 éves veszprémi férfi a napokban a telefonját szerette volna eladni egy online
piactéren. A hirdetés feladása után öt perccel már jelentkezett egy „vevő” chaten. A csaló
megírta, hogy egy csomagküldő szolgáltatással szeretné megkapni a telefont és elkérte az
eladó e-mail címét. Pár perccel később a sértett kapott egy e-mailt a futárcég logójával, benne
a hivatalosnak tűnő tájékoztatással a termék feladásának módjáról és egy linkkel. Erre
kattintva egy adatlapon a bankkártyája adatait kérték a férfitől, aki meg is adta ezeket. A
sértett másfél órával később a netbankjába belépve szembesült azzal, hogy 200 ezer forint
hiányzik a számlájáról.
Legyen tisztában azzal, hogy eladóként Ön pénzt csak fogad, nem küld! Utalás fogadásához
elegendő megadni a bankszámlaszámot és a tulajdonos nevét. Kizárólag belföldi
forintátutalások esetében már arra is van lehetőség, hogy úgynevezett másodlagos
azonosítókat, például az e-mail-címünket használjuk a pénzfogadáshoz. Amennyiben eladás
során a bakkártyaadatait kérik, egészen biztosan csalókkal van dolga. A megadott információk
birtokában a csalók hozzáférhetnek a számláján lévő pénzhez.
Az online térben elkövetett csalások megelőzéséről további hasznos információkat,
aktualitásokat, tanácsokat a www.kiberpajzs.hu/ oldalán talál.